Nov 19, 2014

Schizofrenia, atacurile de panica, depresia


Când vine vorba de schizofrenie nici un psihiatru nu iti va da verdictul: vindecat! Niciodata. Asta o stim cu totii.
Eu insami am un diagnostic dur: Schizofrenie paranoida. Primul diagnostic fiind de Stare depresiva si anxietate, a doua oara schizofrenie si a treia oara mi s-a spus schizofrenie paranoida.

Eram intr-o mocirla totala emotional vorbind. Probleme acasa, certuri, tocare sistematica a creierului si sufletului cum ii zic eu, plus despartirea de iubit. Ma simteam singura si a nimanui. Aveam o stare continua de zbucium asa in toata fiinta. Chiar un zbucium interior, o anxietate....
Am pus asta pe seama lipsei mele de prieteni, a singuratatii. Doamne Dumnezeule, ce ganduri negre aveam.....

Insa tot Dumnezeu mi-a dat raspunsul.
Am sunat la o fosta colega de curs (pe care l-am urmat tot intamplator) si am fost invitata la ea. O fata foarte buna, care am aflat ca este si credincioasa ulterior.
Vorbiram despre viata, despre probleme, despre Dumnezeu mult. In ea am gasit o prietena foarte buna, si chiar cred ca este mana lui Dumnezeu aici. Nimic nu este intamplator.
Mi-a povestit ceva asemanator mie.... stare depresiva, anxietate. Prin ce trecuse si ea. Si ca a fost la medicul generalist si i-a recomandat Equillibra. Un supliment alimentar (Magneziu + Vitamina B6). Am inceput si eu sa il iau, la recomandarea ei.
Sincer, nu am crezut in minuni. Insa asta s-a intamplat cu mine, chiar din prima zi. A disparut zbuciumul acela interior, m-am linistit, m-am angajat. Si nu, nu este efectul placebo. Am vorbit cu medicul psihiatru, care mi-a zis sa le iau a la long. Deci dansa stia despre efectele Mg si a B3, dar ii era mai usor sa ma indoape cu Anxiar, care da si dependenta, in loc sa iau vitamine si minerale. In fine. Aici este mult de dezbatut.


Apoi am dat de medicina ortomoleculara.  Asa am aflat ca mintea este legata prin reactiile bio-chimice de nutrientii zilnici, astfel, este firesc sa existe schimbari de perceptie si adaptare, odata cu cele nutritionale.
Vezi aici in engleza site-ul original. http://lpi.oregonstate.edu
Linus Pauling, fondatorul este un chimist american, laureat al premiului Nobel de 2 ori.
El a vazut legatura intre lipsa vitaminelor si a mineralelor si a bolilor, inclusiv a celor psihice.

Iti vine sa crezi ca lipsa unor minerale si vitamine poate duce la depresie, anxietate si schizofrenie??

Sfatul meu este sa va documentati.... si pe langa tratamentele prescrise de doctor sa luati si suplimente de vitamine si minerale.
Va spun, cititi si va documentati, si starea voastra nu numai ca se poate ameliora ci si vindeca!

"Varying the concentrations of substances normally present in the human body may control mental disease." - Linus Pauling"

Acum nu am o situatie materiala extraordinara pt a ma hrani sanatos si sa elimin alimentele procesate insa ma documentez si iau suplimente.

Pe langa Magneziu si B6 care sunt o minune pt mine.... sa va dau un quote dintr-un articol gasit prin search pe site-ul mai sus mentionat:
"
Abram Hoffer, M.D., Ph.D., is a Canadian psychiatrist who, with his colleagues in the 1950s, introduced the adrenochrome hypothesis of schizophrenia. They postulated that a toxic epinephrine metabolite called adrenochrome acts as a hallucinogen that causes schizophrenic disorders, and used large doses of niacin and vitamin C, which may inhibit the formation of adrenochrome, in the treatment of schizophrenia. Dr. Hoffer also introduced the use of niacin as a powerful agent to lower cholesterol levels in the blood. In 1965, Linus Pauling, who had been interested in the biochemical basis of mental illness, came across Hoffer’s book Niacin Therapy in Psychiatry and was astonished to learn that certain vitamins could be used therapeutically in large doses with little if any toxicity. This discovery stimulated Pauling’s introduction of orthomolecular medicine (the right molecules in the right amount) in his seminal 1968 paper, “Orthomolecular Psychiatry”. "


Se vorbeste aici despre un metabolit toxic numit adrenocrom, care este mai exact oxidarea adrenalinei, care cauzeaza acele stari halucinogene care cauzeaza dereglarile schizofrenice si cum poate fi producerea lui inhibata cu doze mari de niacina si vitamina C. Niacina are mai multe denumiri: acidul pantotenic, vitamina B3 sau vitamina PP.

Puneti mare pret pe vitamine si minerale. Eliminati hrana procesata si incercati o detoxifiere emotionala! Iata aici din Formula As (http://www.formula-as.ro) un fragment dintr-un articol:


"Detoxifierea emoţională

Implică, în primul rând, să vă faceţi ordine în viaţa de zi cu zi. Trebuie să renunţaţi la tot ceea ce poate ac­centua labilitatea psihică şi predispoziţia spre atacul de panică. Iată activităţile şi atitudinile cele mai dău­nătoare din acest punct de vedere:
* Uitatul la televizor, peste 30 de minute pe zi, scade capacitatea de control a emoţiilor, încarcă sub­conştientul cu sugestiii negative (cum ar fi cele din jurnalele de ştiri, din filmele cu violenţă etc.), creşte nervozitatea.
* Statul la calculator - mai ales pe reţelele de socializare şi la jocurile electronice - predispune la depresie şi anxietate, scade controlul asupra emoţiilor, creşte frica şi nesiguranţa faţă de lumea exterioară, creează premizele atacurilor de panică.
* Discuţiile în contradictoriu - macină cele mai preţioase resurse de re-echilibrare interioară. Puneţi-le capăt! Nu neapărat brutal, dar foarte ferm. Imediat ce încheiaţi încă din faşă o asemenea discuţie veţi fi răsplătiţi cu o senzaţie de calm, de linişte.
* Sedentarismul - înainte de a fi o stare de in­ac­­­tivitate a corpului, este o stare de spirit. Evitaţi-o! Gă­siţi-vă în permanenţă preocupări constructive cât mai variate, fie că e vorba de făcut curăţenie, de pre­pa­ra­rea unui fel de mâncare nou, de explorarea unui colţ de natură sau de ajutorarea unui prieten, a unei rude etc."

Eu am pus titlul Schizofrenie, atacurile de panica, depresie, insa medicina ortomoleculara vorbeste de legatura intre lipsa vitaminelor si mineralelor in mai multe boli. Vedeti la sectiunea Micronutrient Information Center de pe http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/ despre ce este vorba!
Multumesc. Sanatate!

No comments:

Post a Comment