Nov 19, 2014

Păr subţire şi uscat



Pentru că eu însămi mă confrunt cu probleme ale scalpului şi ale părului, am decis să mă documentez puţin şi să scriu un articol.
Deobicei intervine şi o problemă a scalpului, care este deshidratat. Cauzele ar fi spălarea cu un şampon puternic, deshidratant. De asemenea utilizarea de produse de styling, a perhidrolului sau a soluţiei de permanent, de uscarea cu feonul.
Păr subţire şi uscat? Cum îl recunoaştem? Nu are luciul natural, firele sunt aspre, nu mătăsoase, avem parte de electrizare, iar pieptănatul se face greu.
Atenţie, părul foarte subţire este predispus la deshidratare şi deteriorare, de aceea va trebui să îl îngrijim cu un şampon foarte delicat, cu măşti hidratante.
Nu vreau să vă sperii, dar rădăcina firului de păr suferă schimbări din cauza medicamentelor, a vârstei înaintate, a carenţelor, a îmbolnăvirilor, etc.
Noi, cele cu fir foarte subţire trebuie să avem grijă de podoaba capilară foarte mult, pt că nu vrem să ajungem chele, nu-i aşa?
Eu am renunţat să mă mai vopsesc, pentru la tâmple, vopseaua de păr mi-a ars “puişorii” cum îi numeam eu… adică firele acelea baby, care nu şi-au mai revenit de ani de zile. Aşa că am zona aceea goală. Vorbesc deci din proprie experienţă.
O să mai revin pe tema fir subţire şi întreţinere pe viitor, după ce o să încerc toate măştile şi tratamentele posibile.
Iată câteva măşti pentru păr:
1.    Mască de păr cu ulei de cocos, ulei de migdale şi ulei de ricin
Toate aceste uleiuri ajută la întărirea firului de păr, îl fac mai sănătos şi îi dau strălucire. Uleiul de ricin, de asemenea, este foarte bun pentru a accelera creşterea părului. Amestecaţi câte o lingură din fiecare fel de ulei, încălziţi-l vreo 20-30 de secunde şi aplicaţi-l pe părul uscat. Masaţi bine scalpul. După ce aţi terminat, prindeţi-vă părul cu ceva ca să nu vă pătaţi hainele şi lăsaţi să acţioneze vreo 30 de minute. Spălaţi bine părul cu şampon.
2.    Mască de păr cu banana, miere şi ulei de argan
Puneţi în blender o banană, 2 linguri de ulei de argan, o lingură de miere. Amestecaţi-le până se transformă într-o pastă cremoasă. Uleiul de argan este foarte bun pentru hidratarea părului. Aplicaţi pasta pe părul umed şi lăsaţi-o să acţioneze vreo 30 de minute. Clătiţi cu apă călduţă după care spălaţi-vă părul cu şampon.
3.    Mască de păr cu miere şi ulei de ricin
Uleiul de ricin este unul dintre cele mai bune uleiuri pentru păr, el ajută la fortifierea părului. Această mască este potrivită pentru persoanele care au păr rar sau firele de păr foarte subţiri. Amestecaţi într-un bol 4 linguri de miere şi două linguri de ulei de ricin. Lăsaţi masca să acţioneze pe păr vreo 20 de minute după care clătiţi. Mierea are proprietăţi anti-bacteriene şi va trata scalpul, iar uleiul de ricin va acţiona asupra părului şi îl va fortifia, dându-i totodată volum.

No comments:

Post a Comment