Jun 23, 2012

Lapte de soia


Întâi de toate, este un produs ideal pentru vegetarieni şi conţine o serie de elemente importante pentru buna funcţionare a organismului, printre care fosfor, calciu, magneziu, sodiu, conţine de şapte ori mai mult magneziu decat pâinea din grâu. Vitaminele B, D si E (conţinute de soia) împiedică procesul de îmbătrânire, în timp ce acizii graşi nesaturaţi stopează dezvoltarea celulelor canceroase.
Soia are următorul conţinut: proteine (40%), grăsimi (20%), acizi (20%), apă (10%), celuloză (5%), reziduuri minerale (5%).
Produsele naturale din soia sunt recomandate în următoarele boli: ateroscleroză, hipertensiune, cardiopatie ischemică, colecistită cronică, constipaţie cronică pe fond alimentar, obezitate, patologia aparatului locomotor, perioada de recuperare în urma infarctului de miocard, etc.
Produsele din soia nu sunt recomandate femeilor însărcinate, deoarece izoflavonele, care în condiţii normale au un efect pozitiv, pot influenţa negativ dezvoltarea creierului embrionului. De asemenea, pot inhiba dezvoltarea sistemului endocrin. Din acest motiv, soia este interzisă în alimentaţia copiilor sub trei ani, întrucât poate avea efecte negative asupra dezvoltării glandei tiroide.  

Ingrediente 

500 gr boabe uscate de soia

Soia se lasă peste noapte la înmuiat în multă apă (îşi măreşte volumul de 2-3 ori). A doua zi se scurge şi se dă prin maşina de tocat sau se mărunţeşte în blender. Se amestecă pasta cu 1,5 L apă şi se pune pe foc într-o oală mai mare (laptele o să se umfle la fiert). Se lasă să fiarbă câteva minute, amestecând în continuu pentru că pulpa se va lipi de pereţii vasului. Folosind un ciur şi o pânză (eu am folosit un tifon pus în 4 aşezat peste ciur) se separă laptele de pulpă. Vor rezulta aproximativ 2,3 litri lapte şi 1,5 kg pulpă. Pulpa se păstrează în frigider maxim 2-3 zile şi se foloseşte la prepararea altor reţete. Laptele se poate păstra până la 7 zile în frigider.
Laptele are un gust neutru de aceea se poate dilua, după preferinţe, cu apă fiartă sau sucuri de fructe sau legume şi se poate condimenta cu zahăr, scorţişoară, esenţe, sare, chimen, busuioc, salvie etc. Evitaţi suc de portocale, lămâi etc (alimente cu vitamina C) pentru că se taie. Puteţi folosi însă, coajă rasă de portocale sau lămâie.
O alta metodă este fierberea boabelor întregi (pentru a evita lipirea de vas). După fierbere boabele se fac pastă şi se pun în altă apă. Se amestecă bine şi se strecoară printr-o pânză.

No comments:

Post a Comment