Mar 2, 2016

Dopurile de ceară şi medicul ORL


De când mă ştiu am o obsesie cu urechile. Să le am tot timpul curate. Iată că obsesia mea m-a dus la orl-ist. Acolo am aflat că beţişoarele pentru urechi nu sunt bune. (Mie mi-au împins atât de tare ceara, iar apoi s-a format dopul atât de tasat şi de  uscat şi de împins încât aveam nişte dureri năprasnice de ureche.)
Vă povestesc din experienţa mea, astfel încât să învăţaţi si dumneavoastră ceva din asta, ca şi mine.
Primul lucru pe care l-a făcut doctoriţa a fost să îmi pună apă oxigenată de 2 ori în urechi. Apoi să îmi facă spălături cu apă caldă cu ajutorul unul instrument mai mare decât siringile de cal. Apropo de spălături, apa trebuie să fie întotdeauna caldă, altfel o să vă dea ameţeli. Urechea este foarte importantă în echilibru.
Dopul din urechea stângă mi-a ieşit fără nici o problemă. Avea să urmeze urechea stângă, cu dopul atât de mult împins în canalul auricular cu beţişorul...încât când mi-a făcut spălături m-a luat o durere de cap şi nişte ameţeli, încât medicul s-a speriat şi a vrut să se oprească să mă lase să respir. Eu i-am spus spus să continue, atât de disperată si de săturată eram de faptul că mă durea urechea şi că eram surdă de ea....
A încercat apoi cu aspiratorul. Nimic. Mă şi durea, nici nu reuşea să îl mişte.
Apoi doctoriţa s-a oprit. Mi-a spus că totuşi va trebui să vin şi săptămâna viitoare. Că dopul va trebui înmuiat şi că îmi va prescrie şi îmi va explica ce am de făcut până la şedinţa viitoare.
Mi-a prescris o soluţie auriculară cu cloramfenicol şi fluocinolon (cea mai ieftină este de la Biofarm) 3-4 picături de 2 ori pe zi pentru ambele urechi, dar cu diferenţa că la urechea cu dobul proaspăt scos se pune 3 zile, iar la cea cu problemele cu dopul tare se pune 5 zile (soluţia asta înmoaie dopul şi este şi pentru a împiedica infecţiile). Mi-a mai prescris şi un MIG 400 de 2 ori pe zi pentru durere şi apă oxigenată de 3%.
Cu apa oxigenată să îmi pun cu o zi înainte de a merge la doctor din 2 în 2 ore în urechea cu dopul uscat si tasat.
Ei ce credeţi? După 3 zile de acum cu picăturile astea bune, mi s-a înmuiat, ba chiar a ieşit dopul singur (am dormit după ce s-au absorbit picăturile pe urechea cu pricina, şi a alunecat şi aproape a ieşit afară de tot.)
Urechea este încă surdă, probabil apa oxigenată va scoate restul de ceară. Sunt mulţumită de rezultatul provizoriu, am scăpat de un ditamai dopul urât şi mirositor. Încă câteva zile şi o să aud perfect!
M-am mai documentat între timp şi am aflat că tipurile de ceară sunt uscat şi umed. Cea uscată este mai periculoasă, pentru că se adună.
Apropo de beţişoarele de urechi, doctoriţa mi-a zis că în ureche este suficient să bagi colţul la prosop după ce ai făcut baie. Nimic mai mult.
Ce vă sfătuiesc eu este să mergeţi întotdeauna la ORL, pentru a afla de ce nu auziţi sau de ce vă doare. Poate fi otită, şi cu asta nu te joci. Îţi poate perfora timpanul.
Pentru dopurile de urechi am mai auzit de lumânările Hopi, dar nu am folosit niciodată, nu ştiu ce review să vă dau. Oricum, vizita la ORL bate tot. Acolo poate să vadă sigur dacă a mai rămas ceară în urechi, dacă există vreo alta afecţiune, etc.
Multă sănătate!

No comments:

Post a Comment